dinsdag 25 september 2007

Turkije

Morgen vroeg op en naar Warschau. We zitten nu in Rzeszow, een plaats best ver van Warschau. We hebben vandaag tegen de huidige volleybal club gespeeld. Die komt uit in de hoogste divisie in Polen, of liga of league of serie of... Een erg goed team met wat jongens uit het pools nationaal team. Ik geloof de 1e libero, maar die deed niet mee op het EK wegen problemen met de coach. Verder de voormalige beste diagonaal van polen (nu is het Wlasly) en o.a Hernandez (cubaanse middenman). Ze hebben eergister net 3-2 verloren van de Poolse kampioen.
En wij hebben net op 1 pnt verloren heel irritant, 1 set vrij dik verloren, 25-21, 2e set gewonnen met 22-25, 3e set voor hun met 25-23 en we hadden 24-24 kunnen maken, maar helaas iemand sloeg iets uit, wel op een moeilijke bal trouwens. Mijn prestatie was niet helemaal genoeg volgens de coach, maar na een week trainen waarin de afstemming met de spelverdeler nog niet optimaal is. Vond ik 4 kill-blocks, 85% in de aanval en 1 ace (2ft serve) zelf nog wel redelijk. Maar zijn filosofie is, als de rest niet meer scoort, moet je nog maar een bal blokkeren. Tja zit wat in natuurlijk, maar op zich is die Hernandez helemaal niet zo slecht. Maar eerlijkheidshalve mocht een aantal services van me ( ik denk zo'n 5 wel eh iets beter zeg maar want 3 waren echt laffe floats). Hebben we weer wat te doen op trainen.
Morgen ga ik dus eindelijk naar Ankara. Als het goed is kom ik in hele goede buurt te wonen. Volgens de fysio ben ik zelfs bijna een buurman van de president ( maar of ik daar na de laatste verkiezing nou zo blij mee moet zijn ;-) ).
We wachten het wel even af.

Geen opmerkingen: